Telefonisch verkopen

Doel van de training Telefonisch verkopen is om de effectiviteit van telefonische verkoop te verbeteren. Onze focus ligt daarbij met name op het werken aan een lange termijn relatie met de (potentiële) klant. De doelgroep van de training zijn medewerker die hun commerciële gesprekken overwegend telefonisch voeren, bijvoorbeeld commerciële binnendienst medewerkers.

De training is niet gericht op de snelle, eenmalige score, met als gevolg “het verbranden van leads”. We richten onsop het opbouwen van een bestendige relatie met uw klant met vertrouwen als basis. We gebruiken daarvoor de S.P.I.N. techniek:

S = Situatie: leren snappen wat de context van de klant is.

P = Probleem: leren de juiste vragen te (durven) stellen om de pijn bij de klant helder te krijgen.

I = Implicatie: leren vertalen van het probleem naar wat de implicatie van het probleem voor de klant is. Deze stap slaan de meeste verkopers over, maar maken de succesvolle verkopers tot de toppers.

N = Nuttig effect: de vertaling van de implicatie van het probleem naar een oplossing die je kunt bieden. En hoe vraag je dan om de order?

SPINplaatje1

We maken net als in de basistraining communicatie en communicatiestijlen gebruik van reële cases uit de praktijk van de cursisten. De duur van deze training is ook anderhalve dag met een periode van twee a drie weken tussen de eerste dag en de ´terugkom´ ochtend of middag. De studiebelasting beperkt zich tot deze trainingsmoment al wordt wel verondersteld dat tussen beide momenten de medewerker oefent. Dit kan in de dagelijkse praktijk en vraagt dan ook om een beperkte tijdsbelasting.

Aan het einde van deze training heb je ervaring opgedaan met de S.PI.N. methodiek en heb je inzicht hoe je door vragen te stellen de klantsituatie in kaart brengt. Je hebt geoefend met het ontwikkelen van de klantbehoefte met de juiste vragen. Daarmee versterk je de relatie en verhoog je de kans op commercieel succes.

De gebruikte presentatie wordt met de deelnemers gedeeld.

Deze training is geschikt voor MBO+ niveau. Vooraf brengen we met u het startniveau in kaart en passen waar nodig het programma daarop aan. Dit kan bijvoorbeeld door meer oefeningen in te bouwen of de deelnemers de uitdaging te bieden om elkaar feedback te geven.

Meer weten over onze aanpak of kijken hoe deze aanpak past bij uw organisatie? Neem contact met ons op.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten