• Geneeskunde is mensenwerk

    De gezondheidszorg en de medische wetenschap hebben in de voorbije decennia een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Met nieuwe technieken kunnen we steeds meer aandoeningen beter behandelen. Er komen meer medicijnen bij die gerichter kunnen worden ingezet. Iets waar velen zeer blij mee zijn, omdat we hierdoor steeds meer ziektes kunnen beheersen…

  • Haal meer uit Digitale Klantfeedback

    Digitaal klantcontact groeit. Gedreven vanuit gemak, kosten, of – erger nog – vrees, intensiveren veel organisaties hun digitale inspanningen. Hetzij door online slimmere informatie en contactopties te bieden, hetzij door social-mediakanalen aan te boren. Geef daarbij klantfeedback ook binnen digitale contactkanalen een structurele plek. Samen met Martijn Driessen van Expoints schreef Hans Kardol een…

  • Over het plastic tasje

    Onlangs bezocht ik onze groenteboer in het winkelcentrum. Daar lag een mooie krop andijvie op mij te wachten om meegenomen te worden. Met de krop in de handen loop ik naar het kassapunt. Er ontstaat de volgende conversatie: “Wilt u er een plastic tasje omheen? “Nou, ik neem het zo…

  • De naaste van een patiënt

    Een man van 46 jaar is al 42 jaar chronische ziek en deelt zijn leven bijna 24 jaar met zijn partner. Vele ziekenhuizen hebben ze samen van binnen gezien, vele artsen leren kennen en medische termen en medische procedures eigen gemaakt. Een leven met iemand die een chronische ziekte heeft, is…

  • Gelukkig Nieuwjaar!

    Ver voorbij het pad van goed en fout, meningen en oordelen, bevindt zich een open plek: daar ontmoeten wij u graag! – Rumi. Namens het team van Cvision wensen wij u een jaar vol warmte, licht, verbinding en inspiratie! Corine Jansen, Harry Misbeek en Jan van der Weijden

  • Oja, die klanten….deel 2

    Dit weekend een meubelboulevard bezocht om eens te oriënteren op een nieuw bed. Nu koop je een bed maar een paar keer in je leven en het is een van de weinige producten waarvoor altijd een winkelervaring zal blijven bestaan (iemand een goed idee voor een app om een matras…

  • Luisteren is geen nivea!

    Luisteren is geen trucje, het is geen kunstje. Luisteren is een houding, een ‘manier van zijn’ waarmee je in oprechte verbinding staat met de ander. En in mijn optiek past dat niet in een ezelsbruggetje. Want voor Luisteren zijn er ook ezelsbruggetje gemaakt in Nederland: 1. Gebruik LSD: Luisteren, Samenvatten,…

  • Who’s in control?

    Op een tropisch eiland is WiFi tegenwoordig nog beter dan thuis en dus kon ik het niet laten even te klikken op de nieuwe CustomerFirst mail. En ik lees ‘De consument is ‘in control’, maar die bedreiging is niet zo groot als veel marketeers denken’. Dit bleef nog even nazingen…

  • Een beetje integer bestaat niet

    Met een onbedwingbare drift om alles in huis weer eens op te fleuren ging ik met kwast en roller aan de slag. Na een dag of wat keek ik trots naar mijn fris blauw-grijze muren waarbij ik helaas moest constateren dat de gordijnen er voor geen meter meer bij pasten.…

  • Bent u gelukkig?

    Ik las al haar boeken, waaronder de laatste ‘What doctors feel’. Ze is een arts die ik graag wilde ontmoeten omdat ze zoveel invulling geeft aan de mens achter de ziekte. In april dit jaar stelde Graham Bodie, Associate Professor of Communication Studies at Louisiana State University, mij via een…

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten