Agile

Onze visie op Agile

Of het nu gaat om het ontwikkelen van software, uw dienstverlening, producten of organisatie, in één keer een grote verandering doorvoeren brengt meer risico’s met zich mee dan een iteratieve inpak waarin iedere keer kleine verbeteringen worden gerealiseerd.

Agile zorgt er voor dat u de verschillende risico’s beter beheerst, het stelt u vooral ook in staat om op een niveau dat bij u past, en binnen de kaders van uw lange termijn visie, goed in te spelen op veranderingen binnen uw organisatie en bij uw klant.images

Gegeven de populariteit van Agile zijn er allerlei specialisten die u kunnen helpen om in uw organisatie ‘Agile’ te gaan werken. Waarin is Cvision dan uniek?

  • Onze mensen zijn ervaren, senior, in de systematiek, vaak in de rol van ‘Product Owner’ binnen de Agile methodiek, om niet alleen uw langere termijn visie door te vertalen naar direct zichtbare resultaten. Ze zijn ook niet te beroerd om, als het aan de orde is, u kritisch te bevragen op uw visie. Want wij gebruiken Agile niet om te rommelen in uw organisatie. We werken met u naar een doel.
  • Met onze meer dan 15 jaar ervaring in klantenservice omgevingen kunnen we als geen ander de klantbeleving van uw organisatie vertalen naar inzichten die helpen om de juiste keuzes te maken bij de op te pakken ontwikkeling;
  • We leggen de focus op de ontwikkeling van uw eigen medewerkers bij het in de praktijk brengen van ‘Agile’. Zo raakt uw organisatie gewend aan het werken in deze methodiek zodat uw medewerkers zo snel mogelijk ‘op eigen benen’ kunnen staan. Zo wordt uw organisatie zelf wendbaarder;
  • De customer care omgeving kent voor onze experts geen geheimen. Daardoor krijgt dit aspect van de dienstverlening, bij ons de aandacht die nodig is voor door de klanten waarneembare verandering in de dienstverlening. Dit draagt bij aan de loyaliteit van uw klanten en verhoogt daarmee uw klantwaarde.
  • Voor ons is de methode een uitgangspunt maar zeker niet heilig. We zoeken samen met u naar de juiste werkwijze. Een combinatie met andere methodieken zoals Lean is ons niet vreemd;

Voorbeelden van customer care processen waarop een Agile aanpak van toepassing kan zijn, zijn:

Gefaseerde inrichting van een chatkanaal
Focus eerst op klantvragen waar de grootste behoefte is en ga van daaruit verder met de invulling, verfijning en koppeling aan uw CRM systeem of multichanel inrichting.

Inrichting of verbetering van quality monitoring
Zorg dat u snel en goed aan de slag kunt met monitoring van de belangrijkste kwaliteitsissues op één kanaal en bereidt dat in korte cycli uit naar andere processen en kanalen tot een niveau dat het voor u voldoende toegevoegde waarde levert.1283197933scrum-pictofigo-01

Het opzetten of verbeteren van uw “mijn-omgeving”
Start met het inrichten en opleveren hiervan op één product of dienst, waar vanuit de klant gezien de grootste behoefte ligt, bijvoorbeeld inzage in facturen of het wijzigen van persoonsgegevens of abonnementsvorm. Dit helpt u direct in verlaging van live contact. Bouw dit vervolgens verder uit met overige producten of diensten. Regel daarna in dat u clickgedrag van klanten kunt meten en middels ‘guided search’ kunt blijven focussen op de belangrijkste oorzaken waarom klanten ervoor kiezen om te gaan bellen en probeer dat continu om te buigen naar een betere invulling van uw online dienstverlening om calls te voorkomen.

Agile werken staat niet op zich. Het is één van de instrumenten die u kunt inzetten om uw doelen te bereiken. Nieuwsgierig hoe wij u met onder andere Agile kunnen helpen uw doelstellingen te behalen?? Neem dan contact met ons op.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten