Hoe een mooi marketinginitiatief twee klantenservice centra over de rooie joeg

Ha fijn! Ik kan nu mijn Accorhotel account koppelen aan mijn Flying Blue account en via beide kanalen punten sparen. Een mooi marketinginitiatief van twee organisaties!

Website inloggen, beide accounts koppelen en dan: ‘Oeps, er gaat iets fout, neem contact op met onze klantenservice.’ Nog een keer proberen, cache legen en koppelen maar. ‘Oeps, er gaat iets fout.’

Laten we maar eens bellen met de klantenservice van Accor.  Een allervriendelijkste dame: “Ik ga alleen over de boekingen, belt u dit nummer maar.”

Het volgende nummer, weer een uiterst correcte man aan de lijn die snel doorheeft waar het probleem ligt: Voor mijn Accor pas heb ik gewoon mijn voornaam ingevuld en by Flying Blue MOET ik mijn voornamen zoals vermeld in mijn paspoort opgeven. De twee systemen koppelen en zien een mismatch, dus: Oeps.

Het hele proces met de naamsverandering neem ik tijdens het gesprek met Accor door, want zeggen ze: ‘Laten we het meteen helemaal oplossen.’ Die oplossing komt er nu, na 45 minuten nog steeds niet. Verder dan Oeps komen we niet.

De vriendelijke man vertelt dat ze de dag ervoor letterlijk plat gebeld zijn met dit probleem.

Ik krijg het advies om Flying Blue te bellen. Daar loopt de wachttijd loopt op tot ruim 10 minuten….Oeps. We leggen het probleem nogmaals geduldig uit. Aan de andere kant iemand die van toeten nog blazen weet. “Ik ben van mijn werk geplukt om de wachttijden bij de telefonische klantenservice terug te brengen.”

Het antwoord: “We weten niet wat er fout gaat, het komt vast goed en u krijgt vast de punten wel.” Oeps. Na drie dagen was het opgelost.

Bij Cvision maken we dit maar al te vaak mee, hoe capaciteit te managen bij de klantcontactcentra. We hebben er zelfs een opleiding voor ontwikkeld. Maar hier viel even niet tegenop te managen.

Open chat
Hulp nodig?
Dag, Wat is je vraag?
Powered by

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten