Klantidentificatie op orde?

De AVG: en nu?

De Algemene Verordening Gegevensverwerking (AVG) is bijna een maand geleden in gegaan. In de aanloop naar 25 mei was er een hoop publiciteit en nu lijkt het een stuk rustiger. Maar schijn bedriegt: We krijgen signalen dat organisaties het druk hebben met het verwerken van aanvragen van consumenten om “vergeten” te worden of om geïnformeerd te worden wat er geregistreerd is. De bereikbaarheid komt daardoor onder druk, maar het is vooral de onduidelijkheid bij veel organisaties, die lastig is:

  • Voldoe ik wel aan de wettelijke eisen?
  • Passen alle medewerkers de regels goed toe, bijvoorbeeld bij klantidentificatie?
  • Zijn er geen onvoorziene datalekken?
  • En als die er onverhoopt zijn, worden die dan wel gemeld?
  • inden er al controles plaats door de Autoriteit Persoonsgegevens?

Bij Cvision hebben we ons verdiept in de gevolgen van de AVG voor de klantidentificatie bij de Klantenservice. Immers: gegevens verstrekken zonder correcte identificatie is een datalek! Daarom hebben we een scan ontwikkeld waarin we in één dag vaststellen of uw klantcontact AVG-proof is. En als u dat niet blijkt te zijn, weten we wat u moet doen om het wel te worden. Dit leggen we vast in een rapport. De scan en rapportage kosten € 1.500,-.

Wilt u meer weten of hoe de scan er uit ziet en waar we allemaal op letten? Neem dan contact met ons op. Of vraag eerst via onze site de whitepaper op over AVG in uw klantcontact.

Wilt u meer weten of hoe de scan er uit ziet en waar we allemaal op letten, neem dan contact met ons op. Of vraag eerst via onze site de whitepaper op over AVG in uw klantcontact.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten